piątek, 8 sierpnia 2014

Jaki czeka Cię standard życia na emeryturze?

Chyba już dotarło do Ciebie, że kiepski. Jeśli urodziłeś się po 1968 r. to niestety możesz zapomnieć o tzw. godnym życiu. Powinieneś zapomnieć o jakimkolwiek odpoczynku w ogóle o tym, że przestaniesz pracować. Przeczytaj ten artykuł o pewnej emerytce, która jeszcze dostaje emeryturę starym systemem i jak żyje za 1020 zł emerytury.

I co? dalej czekasz niecierpliwie, aż nadejdzie ta wymarzona emerytura?  Nie dostaniesz nawet tyle, ile bohaterka artykułu. Jeśli dostaniesz połowę z tego, to będziesz się cieszył. Jeśli liczysz na jakiekolwiek gwarancje i na Państwo, to chyba spadłeś z księżyca. Obudź się zanim będzie za późno!

Pewnie zapytasz, to co mam zrobić? A ja Ci odpowiem, że niezależnie od tego ile teraz zarabiasz, musisz oszczędzać i inwestować. Powinieneś zbudować aktywa, które po jakimś czasie, zaczną generować dochód pasywny. Więcej napisałem o tym w poście "Co to w ogóle jest wolność finansowa". Na przykład kup mieszkanie na wynajem i czynsz z wynajmu to będzie Twój dochód pasywny, bo niezależnie od tego co będziesz robił, Twoje mieszkanie będzie "pracowało", przynosząc Ci co miesiąc określoną sumę pieniędzy.

Takich przykładów mógłbym jeszcze kilka znaleźć, ale generalnie chodzi tu o Twoją świadomość powagi sytuacji. Teraz uważaj! Jeśli interesuje Cię co dokładnie zrobić, żeby zabezpieczyć swoją przyszłość i mieć wystarczająco dużo pieniędzy, wpisz swoje imię i maila do formularza po prawej, a otrzymasz ode mnie sporą dawkę informacji i darmowego e-booka o zarządzaniu pieniędzmi.

Nie bój się, ja nie gryzę ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz